Ny i Hoffsparken?

På denne siden kan du finne endel praktiske råd og tips, spesielt myntet på deg som ny eier eller leietaker i Hoffsparken Boligsameie.

Du kan fritt sortere og søke i tabellen med tips under og bruke linkene for å lese mer detaljer om hver sak.

TemaTips og linker
PostkassePass på å ha en reservenøkkel til denne, da disse er forskjellige for hver enkelt leilighet

Du kan bestille navneskilt til postkassen her.
NøklerLes om de ulike nøklene og evt. bestilling av ekstra nøkler her


NB! Det anbefales å notere koden (bostaver og tall) på nøklene til din leilighet og garasje. Det er ingen andre som har tilsvarende nøkkel.
Bestilling av ekstra nøkler kan gjøres via dette skjemaet.
Navn på dørklokken ved hovedinngangenDu kan bestille nytt navn på dørklokken via dette skjemaet.
Håndtering av søppelDu finner sameiets søppeldeponi på gateplan mellom Hoffsveien 6, 4 og 10 (vis a vis Garderobemannen).

Vi har kildesortering i hht Oslo Kommune sitt opplegg for dette med blå og grønne plastposer som du får på Rema1000, Kiwi, Coop etc. i nærmiljøet.
Husk å ta med nøkkel til nedkast-lukene og lås etter bruk.

Vi har også en container for kasting av glass og metallemballasje på hjørnet av Hoffsveien 6, på den andre siden av gangveien mot trikkelinjen.
RøykvarslereDet er viktig å skaffe seg oversikt over de to typer røykarslere du har i leiligheten. Den ene er lokal og den andre er knyttet til felles brannvarslingsanlegg for hele sameiet. Les mer om dette her.
VedtekterAlle beboere plikter å gjøre seg kjent med vedtektene. Se detaljer her.
HusordensreglerAlle beboere plikter å gjøre seg kjent med husordensreglene. Se detaljer her.
BranninstruksAv sikkerhetsmessige grunner må alle beboere kjenne til sameiets branninstruks. Du finner denne her.
GjesteparkeringSameiet har syv gjesteparkeringsplasser. Som du vil se av skiltene er disse kun for gjester med gyldig gjesteparkeringskort synlig i frontvinduet. Beboere kan parkere for korte ærend, maksimum i 30 minutter. Se skiltene for detalj-bestemmelser (bl.a. mht 24-timers regelen m.m.), så dine gjester unngår å få bot.
GjesteparkeringskortDersom du ikke har et slikt kort, eller har mistet det, kan et nytt bestilles via dette skjemaet.
StoppekranDet er viktig å vite hvor stoppekranen er, i tilfelle lekkasjer eller rørleggerarbeid etc. Stoppekranen er i en luke i taket på baderommet. Anlegget er s.k. rør-i-rør system, som skal være sikrere i tilfelle lekkasjer.
Tips til vedlikeholdSe en liste med tips & råd til både løpende vedlikehold og oppussing, standard fargekoder etc på denne siden.
Bestille ladestasjon til el-bilDersom du har p-plass i garasjen og ønsker å anskaffe en el-bil, anbefaler vi at du først leser på denne siden for å gjøre deg kjent med opplegget for slike ladestasjoner.

Bestilling av ladestasjon kan gjøres via dette skjemaet.
Leie ut / leieboer?Av sikkerhetsgrunner må styret vite hvem som til enhver tid bor i leilighetene. Vi trenger informasjon om navn, mobil-telefon og e-post til evt. leietakere. Eier er ansvarlig for å gi styret informasjon om dette.

Dersom du er leieboer eller eier som skal leie ut, må dette skjemaet fylles ut snarest mulig.
Nyheter, kunngjøringer og tipsdenne siden blir det jevnlig publisert slik informasjon fra styret. For å sjekke evt. tidligere publisert informasjon på denne siden, kan du bruke søkefeltet nede på høyre side.
SMS-varslingViktige meldinger fra styret (som ved test av brannanlegg, avstening av vann) blir sendt seksjonseiere på SMS. Du kan abonnere på tjenesten ved å sende

OBOS START 5636

til 2030.

Leietakere oppfordres også til å abonnere på tjenesten.
FaceBook gruppeSameiet har en lukke FaceBook gruppe for beboerne i Hoffsparken. Det fungerer som et forum for åpne, uformelle diskusjoner, spørsmål & svar etc. blant beboerne. Du kan søke om medlemskap her.
Kontakt styretStyret har ikke kapasitet til å svare på alle spørsmål og ytringer på Hoffsparken sin FaceBook gruppe. Dersom du har et forslag, et spørsmål eller ytring som du ønsker at styret skal svare på, bør det skje via mail fra dette web-skjemaet.